måndag 15 september 2008

Sämst på att styra?

Att styra, eller inte styra.. är frågan.

Uppenbarligen kan inte Katedralskolan i Lund styra på en bra nivå, skolan har ändrat om så att de elever som går handelsprogramet inte kommer gå alla kurser på just katedralskolan, utan kommer ha vissa lektioner på en högstadieskola en bit bort (svaneskolan).

Detta är faktiskt en skandal, inte för att det rör mig för fem öre, men jag måste erkänna att jag lider med de elever som utsätts för denna låga styrning från ledningen av de inblandade. Jag vill inte ens tänka mig tanken hur jobbigt eller framförallt drygt, det måste vara att springa mellan skolor för att gå på lektioner.. men inte minst över att behöva gå på en högstadie skolan under sin gymnasie tid!

Massa fräsiga mopedhängare och smygrökare blir alltså de utsatta elevernas vardag, återigen.

Vad man kan fråga sig är, varför tar Katedralskolan vatten över huvudet och tar in fler elever/program än dem klarar av.. Även om det var planerat att flytta vissa linjer eller vice versa, anser jag att det är på sin plats att man låter de elever som faktiskt går på skolan slutföra sin studier där.

Det krävs en snar uppstyrning från Katedralskolan så eleverna får sig en gymnasietid att minnas, positivt och inte 2 högstadietider.

Nej, det får va nog för detta inlägg. då jag bara sitter o tänker på trimmade mopeder och cigaretter när jag försöker komma fram till något vettigt om texten.

Lycka till, ni elever som får gå gymnasiet på högstadiet.. må mopederna susa förbi försiktigt!


Källa för den intresserade: (http://malmolund.city.se/nyheter/2008/09/12/Springet_ska_minska/)

// Martin

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahhahahaahha :D det där med fräsiga mopedhängare och smygrökare :D SUSA FÖRSIKTIGT NU!

Interneuter sa...

"inte för att det rör mig för fem öre,"
Ett sanningens ord ^^

Anonym sa...

Men sen när har Katedralskolan lyckats med någonting? :D

Anonym sa...

Detta är då MARRES nya blogg, inspérerande och kanske fascinerande om man läser ur en annan synvinkel.

Det negativa med denna blogg är att du hänger ut alla sandby drägg Marre, vilket ikke är bra för ingen gillar att bli kallad drägg eller withe trash, eller trailor trash// Ilias

Anonym sa...

När jag fick reda på detta i somras blev jag väldigt lättad att jag hann ta studenten innan alla sjuka ändringar trädde i kraft. Jag gick nämligen handels programmet på Katte och satt med i några möten där det diskuterades vilt. Då var det dock snack om att flytta handels programmet till Vipeholmskolan eller att några av ämnena skulle läsas i huvudbyggnaden på Katte som skulle byggas ut. Jag tycker det är sjukt dåligt av Katte att sätta sina elever på en högstadieskola precis så som du säger. De borde snarare minska antalet intagningar så att eleverna får plats i skolan. Detta blev en lång kommentar...